Photograph by :

මාළුවෙක් වෙන්න එපා

23 August 2020

ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් ඇවෙටික් ග්‍රිගෝරියන් විසිනි. (Article by GM Avetik Grigoryan)  globalchess.lk කණ්ඩායම විසින් පරිවර්තනය කරන ලදි.

මාළුවෙක් වෙන්න එපා

හිතවත් මිත්‍රවරුනි, අප මෙම ලිපියෙන් ඉදිරියට යාමට පෙර, මගේ අභිප්‍රාය කිසිවෙකු රිදවීම, දොස් පැවරීම හෝ විනිශ්චය කිරීම නොවන බව ඔබට මම කියන්නට කැමැත්තෙමි.

මම ඔබට නොපෙනෙන ගැටලුවකට ඔබේ දෑස් විවර කරමි

'කොවිඩ්19' වෙත මුහුණ දෙමින්, අප ජීවත් වන්නේ අමුතු කාලයකයි ...

අවාසනාවකට මෙන්, වෛරසය අපගේ ජීවිතයේ සෑම අංශයකටම පාහේ බලපා ඇත. වෙන කවරදාකටත් වඩා දැන් ලෝකයේ බොහෝ දේ වෙනස් වෙමින් පවතින අතර චෙස් යනු එයට අසුනොවන්නක් නොවේ.

එපමණක් නොව, තම චෙස් ක්‍රීඩාව දියුණු කර ගැනීමට පුහුණුකරුවන්, ඉගෙන ගැනීමට අවශ්‍ය පාඨමාලා, ප්‍රයෝජනවත් ද්‍රව්‍ය, පොත් සහ වෙනත් සම්පත් අවශ්‍ය චෙස් ක්‍රීඩකයින්ට මෙතරම් භයානක කාලයක් නොවීය.

මෙහි දී, අවාසනාවකට මෙන්, ඔවුන්ගෙන් බොහෝ දෙනෙක් නොදැනුවත්ව කොටු වී සිටිති.

මෙම ලිපියෙන් අපි කතා කරන්නේ මෙය භයානක කාලයක් වන්නේ ඇයි, මෙම උගුල් නිර්මාණය කරන්නේ කවුද, කුමන ආකාරයේ උගුල් තිබේද සහ ඒවා වළක්වා ගන්නේ කෙසේද යන්න ගැන ය.

මෙය භයානක කාලයක් වන්නේ ඇයි?

නිරෝධායනය අතරතුර, විරැකියා අනුපාතය ඉහළ යමින් තිබේ. බොහෝ දෙනෙකුට රැකියා අහිමි වී ඇති අතර ඔවුන්ගේ ජීවිතයේ දුෂ්කර කාල පරිච්ඡේදයක සිටී.

මෙම ආර්ථික දුෂ්කරතා තුළ බොහෝ දෙනෙක් දිවි ගලවා ගැනීමට, නව රැකියාවක් සොයා ගැනීමට, මුදල් ඉපයීමට නව ක්‍රමයක් සොයා ගැනීමට උත්සාහ කරයි …

එහි ප්‍රතිඨලයක් වශයෙන්, බොහෝ අය තමන් ප්‍රවීණයෙක් නොවන ක්ෂේත්‍රයක කිසිසේත් නොදන්නා දේවල් කිරීමට පටන් ගනී.

නරකම දෙය නම් බොහෝ දෙනෙකුට සදාචාරය අහිමි වීමයි.

පුහුණු කිරීමේ අත්දැකීම් නොමැති හෝ චෙස් ක්‍රීඩාව ඔවුන්ගේ විනෝදාංශයක් ලෙස දකින බොහෝ අය එය ඉගැන්වීමට පටන් ගෙන තිබේ.

බොහෝ අය චෙස් ඇකඩමි යනුවෙන් වෙබ් අඩවි විවෘත කර ඇති අතර එහිදී 1500 මට්ටමේ ක්‍රීඩකයින් 2000+ මට්ටමේ ක්‍රීඩකයින්ට උගන්වයි (බැරෑරුම් ලෙස, මම එය දුටුවෙමි!).

සමහරු යූ ටියුබ් නාලිකා සහ ෆේස්බුක් කණ්ඩායම් “ග්‍රෑන්ඩ් මාස්ටර්ස් වෙතින් පාඩම් ලෙස නම් කර ඇත ...

ග්‍රෑන්ඩ් මාස්ටර්ගේ ලිපි වචනාර්ථයෙන් ගන්නා, වචන කිහිපයක් වෙනස් කරන (නිවැරදිව තේරුම් නොගෙනීමෙන් සම්පූර්ණ අදහස ඔවුන්ට මග හැරේ) සහ ඔවුන්ගේ වෙබ් අඩවි වල ඒවා තමන්ගේම ලෙස ප්‍රකාශයට පත් කරන අය සිටිති.

බොහෝ පුද්ගලයින්ට ඔවුන්ගේ සදාචාරය අහිමි වී ඇත. සමාජ මාධ්‍යවලට හෝ ඔවුන්ගේ වෙබ් අඩවිවලට ව්‍යාජ තොරතුරු සහ ව්‍යාජ සහතික එකතු කරයි.

කනගාටුදායක තත්ත්වය නම් විශාලතම වෙබ් අඩවි සමහරක් පවා දිවි ගලවා ගැනීම සඳහා මෙය කිරීමට පටන් ගැනීමයි ...

එය තේරුම් ගත හැකි ය - බොහෝ දෙනෙක් පැවැත්ම සඳහා සටන් වදිති. නමුත් ඔබ ඒ සඳහා ගොදුරු වීමට අවශ්‍යද?

මාළු අල්ලන අය

වර්තමානයේ බොහෝ දෙනෙක් ඔබ එනතුරු උගුල් අටවති. මාළු අල්ලන අය මෙන්, ඔවුහු මාළු එනතුරු දැල් විසි කර බලා සිටිති.

නැවතත්, මම කිසිවෙකුට දොස් නොකියමි. මම කිසිවෙකු විනිශ්චය නොකරමි.

මම ඔබට අනතුරු අඟවන්නේ එවිට ඔබ මෙම ගැටලුව පිළිබඳව දැනුවත් වනු පිණිසයි. එය ඔබට නොපෙනෙනවා විය හැකි නමුත් තවමත් එය පවතී.

පසුගිය මාස කිහිපය තුළ මා සිත් ඇදගන්නාසුළු ඒ අතරම දුක්බර කතා ඇසුවෙමී. මම ඉන් කතා දෙකක් පමණක් ඔබ සමඟ බෙදා ගන්නෙමි.

“1500-2500 ශ්‍රේණිගත ක්‍රීඩකයින් සඳහා පාඨමාලා”

මෑතකදී අපි චෙස්මූඩ් සිසුන් සමඟ “බිෂොප්ලාව එක්ස්චේන්ජ් කර ගැනීමේ කලාව.”(the art of exchanging Bishops) පිළිබඳව ඉතා වැදගත් පාඩමක් ඉගෙන ගත්තෙමු. පාඩම අතරතුර අපි පහත සඳහන් මාතෘකාව පිළිබඳ සාකච්ඡාවක් පැවැත්වුවෙමු: සෙන්ට්‍රල් පෝන් ව්‍යුහය අනාවරණය වූ පසු, බොහෝ විට, බිෂොප්ලා දෙදෙනාගෙන් එක් බිෂොප් කෙනෙක් නරක් (bad) වන අතර අනෙක් බිෂොප් හොඳ (good) වෙයි.

උදාහරණයක් ලෙස

කරෝ-කාන්, එක්ස්චේන්ජ් වේරියේෂන්

c3 සහ d4 පෝන්ලා නිසා, c1 හි බිෂොප් නරක (bad) එකක් බවට පත්ව ඇති අතර සුදු කොටුවල යන බිෂොප් ඉතා ශක්තිමත්ය. පාඨමාලාවේදී මම එය හඳුන්වන්නේ “රාක්ෂ බිෂොප් සිනහව ලෙසයි.

(https://chessmood.com/course/caro-kann-defence)

කෙසේ වෙතත්, අපි කලු කොටුවල යන බිෂොප් හුවමාරු කර ගැනීමට උත්සාහ කරමු.

ඊලඟ දවසේ මගේ යාළුවෙක් මට කිව්වේ, චෙස්මූඩ්එකෙන් ඉගෙනගෙන ඔහුගේ යූ ටියුබ් චැනලයේ එකම දේ ඉගැන්වීමට උත්සාහ කරන එක්කෙනෙක් ඉන්නවා කියායි.

ගැටලුව වන්නේ ඔහුගේ සදාචාරය නැතිවීම පමණක් නොව, තනතුරුවලට තිබිය යුතු සූක්ෂ්ම දෘෂ්ටිය (the insights of the positions) ඔහුට නොතේරීමයි, නමුත් තවමත් ඔහු අන් අයට උගන්වයි.

ඔහුගේ වීඩියෝවෙන් ඔහු පවසන්නේ බිෂොප්වරුන් දෙදෙනාම ඉතා ශක්තිමත් බවත් ඔවුන් දෙදෙනාම තබා ගැනීමට අප සෑම දෙයක්ම කළ යුතු බවත්ය… ඔහුට ඔහුගේ සදාචාරය නැති වී ඇති බවටවත් ඔහු අපගේ අන්තර්ගතය භාවිතා කරන බවටවත්, වඩා මට කණගාටුවක් ඇත්තේ ඔහු වැරදි දේ උගන්වන එක ගැනයි!

කෙසේ වෙතත්, ඔහුගේ ශ්‍රේණිගත කිරීම 1200 ක් වන අතර, යූ ටියුබ් චැනලයේ විස්තරයේ මෙසේ සඳහන් වේ: “1500-2500 ක් ශ්‍රේණිගත ක්‍රීඩකයන් සඳහා පාඨමාලා” සිනා සිනා සිනා

හොල්මන

පසුගිය සතියේ තවත් විහිලු දෙයක් සිදු වූ අතර, එය මට ඒ ගැන ලිවීමට තීරණය කිරීමට තරම් හැඟීමක් ඇති කළේය.

එක් පාඩමකදී මට බිෂොප් දෙදෙනෙකුගේ වාසියක් (two bishops advantage) ඇති බව මම කීවෙමි, “හරි, දැන් මම ක්වීන් එක්ස්චේන්ජ් කර ගැනීමට උත්සාහ කරමි, එවිට මගේ බිෂොප් දෙදෙනා ශක්තිමත් වනු ඇත” (එය බිෂොප් දෙදෙනෙකුගේ වාසියක් සමඟ ක්‍රීඩා කිරීම සඳහා ඉතා ප්‍රසිද්ධ නීතියකි).

පාඩමෙන් පසු අපේ ශිෂ්‍යයෙක් මට පණිවිඩයක් එවමින් කියා සිටියේ බිෂොප්ලා දෙදෙනා සමඟ ක්වීන් තබාගෙන ප්‍රහාරයක් ආරම්භ කිරීමට උත්සාහ කරන ලෙස ඔහුගේ පුහුණුකරු ඔහුට පැවසූ බවයි.

ඔහුගේ පුහුණුකරු කවුදැයි මම ඔහුගෙන් ඇසුවෙමි.

ඔහු මට ගූගල් හි සොයාගත නොහැකි නමක් කීවේය.

ඔහුගේ පුහුණුකරුගේ ශ්‍රේණිගත කිරීම කොතරම් ඉහළ දැයි මම ඔහුගෙන් ඇසුවෙමි. ඔහු පැවසුවේ එය chess.com හි 2600+ බවයි ...

දැනටමත් අමුතු දෙයක් සැක කරන්න පටන් අරන් සිටි මම ඔහුගේ පුහුණුකරුගේ chess.com හි අන්වර්ථ නාමය මොකක්ද කියා ඔහුගෙන් ඇසුවෙමි,

ඔහු දන්නේ නැහැ කියා කීවේය.

ඔහුගේ පුහුණුකරුගෙන් මේ ප්‍රශ්න ඇසීමට මම ඔහුව දිරිමත් කළෙමි.

ඔහු එය කළේය.

ඊළඟට සිදුවූයේ කුමක්දැයි ඔබ දන්නවාද?

“ශක්තිමත්” පුහුණුකරු සිය ෆේස්බුක් සහ ස්කයිප් ගිණුම් අක්‍රිය කර අතුරුදහන් විය… පසුව ඔහු මට කියා සිටියේ ඔවුන්ගේ පාඩම් අතරතුර පුහුණුකරු කිසි විටෙකත් ඔහුගේ කැමරාව සක්‍රිය කර නොමැති බවත් ඔහුගේ මිතුරාගේ පේපෑල් ගිණුම ඔහුට ලබා දී ඇති බවත්ය.

මට හමු වූ එකම අවස්ථා දෙක මෙය නොවේ. ඒවා සියල්ලම බෙදා ගැනීමට හේතුවක් නැත.

ඔබ සහ මම නොදන්නා තවත් අවස්ථා කීයක් තිබේදැයි ඔබට සිතාගත හැකිද?

 මාළු අල්ලන් කී දෙනෙක් තම මාළු එනතුරු බලා දැල් විසි කර ඇත්ද ...  

පුහුණුකරුවන්ද? මාළු අල්ලන්නන්ද?

1500 ශ්‍රේණිගත කළ කෙනෙකු ආරම්භකයින්ට උගන්වන විට කිසිම වැරැද්දක් නැත.

අපේ ශිෂ්‍යයෙකු වන අභි යාදව්ට ෆේස්බුක් හි විශාල කණ්ඩායමක් (https://www.facebook.com/groups/chesslectures/) සිටින අතර එහිදී ඔහු 1500 අඩු ශ්‍රේණිගත ක්‍රීඩකයින්ට උදව් කරයි. තවද ඔහු අවංකවම පවසන්නේ ඔහු අතරමැදි ක්‍රීඩකයින් සඳහා පාඩම් නිර්මාණය නොකරන බවයි. ඔහු අවංකයි, ඔහු මාළු අල්ලන්නෙක් නොවේ.

ඒක හොදයි! ඔහු හොඳ වැඩක් කරයි!

ශූරයන්, හොඳ පුහුණුකරුවන් සහ සිනහවක් පෙන්වන දැල් අතේ ඇති මාළු අල්ලන අය අතර වෙනස හඳුනා ගැනීමට ඔබට හැකි විය යුතුය.

උගුල් වළක්වා ගන්නේ කෙසේද?

ඇත්තේ එක් මාර්ගයක් පමණි.

විශ්වාසදායක මූලාශ්‍රවලින් ඉගෙන ගන්න!

උගුල් වළක්වා ගැනීමට ඔබ කළ යුතු එකම දෙය මෙයයි.

වෛරසයට බොහෝ කලකට පෙර එහි සිටි පුහුණුකරුවන්ගෙන් ඉගෙන ගන්න.

කලක සිට ඇති වෙබ් අඩවි වලින් ඉගෙන ගන්න.

මේ සියල්ලට පෙර එහි සිටි ෆේස්බුක් කණ්ඩායම් සහ යූ ටියුබ් නාලිකා වලින් ඉගෙන ගන්න.

අළුත් දෙයක් නරක යැයි මම නොකියමි. ඇත්ත වශයෙන්ම නැත!

නමුත් ඔබ අළුත් තැනකට පනිනවා නම්, ප්‍රවේශම් වන්න, මාළු අල්ලන අය ඔබ එනතුරු බලා සිටිය හැකිය.

අහන්න

අවශ්‍ය දේ ඇසීමට ලැජ්ජා වන බොහෝ මිනිසුන් මම දැක ඇත්තෙමි. නමුත් එය ඔබට දැන් කළ හැකි හොඳම දේවලින් එකකි.

සාර්ථක වන සහ ඔවුන්ගේ ශ්‍රේණිගත කිරීම් ඉහළ නංවන ඔබේ මිතුරන් සමඟ කතා කරන්න, ඔවුන් ඉගෙන ගන්නේ කොහෙන්ද, ඔවුන්ගේ පුහුණුකරු කවුද, ඔවුන් ඉගෙන ගන්නේ කුමන වෙබ් අඩවි වලින්ද යන්න අසා දැනගන්න.

සටහන: දැනටමත් සාර්ථක වන අයෙකුගෙන් විමසීම ඉතා වැදගත් වේ.

බොහෝ දෙනෙක් ඔවුන්ගේ පුහුණුකරුට හෝ ඔවුන් ගන්නා විශේෂ පාමාලාවට කැමති විය හැකි බැවින්, එයින් ඉගෙනීම ඔවුන්ට විනෝදයක් විය හැකිය. නමුත් ඇත්ත වශයෙන්ම, එය විනෝදජනක විය හැකි අතර එතරම් ප්‍රයෝජනවත් නොවේ.

කිසියම් ෆෝරමයකට හෝ ෆේස්බුක් කණ්ඩායමකට ගොස් මෙම ප්‍රශ්නය අසන්න එපා.

ඔබට අදහස් සිය ගණනක් ඇසෙනු ඇත.

දැනටමත් සාර්ථක වී ඇති, ශ්‍රේණිගත කිරීම් ඉහළ නංවා ඇති හෝ දැන් ඉහළ නංවන පුද්ගලයින්ගෙන් විමසන්න.

පහත ලින්ක් දෙක ක්ලික් කිරීමෙන් ඔවුන්ගේ තරඟ වලින්ඉහළ ජය ලබන අපගේ සිසුන්ගෙන් ඔබට ගැන දැන ගැනීමට ලැබෙනු ඇත:

https://bit.ly/2Cwed4I

https://chessmood.com/feedback

කිසියම් හේතුවක් නිසා ඔබට චෙස්මූඩ් හි ඉගෙන ගෙන (https://chessmood.com/become-a-pro) අප සමඟ වර්ධනය වීමට අවශ්‍ය නැතිනම් හෝ ඔබට කෙසේ හෝ මාසිකව $29 ක් ගෙවීමට නොහැකි නම්, ඔබට දැනටමත් ප්‍රති දැකිය හැකි අයගෙන්ම විමසන්න: “ඔබ ඉගෙන ගන්නේ වෙන කොහේද?” , “ඔබට වෙනත් පුහුණුකරුවන් සිටීද?”, “ඔබ කියවන පොත් මොනවාද?”

සාර්ථකවූ හෝ දැන් සාර්ථක අයෙකුගෙන් ඒ ගැන විමසීම ඉතා වැදගත් වේ.

සාරාංශගතය

මෙම තත්වයට පෙර පවා අන්තර්ජාලය ඕනෑවට වඩා තොරතුරු වලින් පිරී තිබූ අතර චෙස් ක්‍රීඩකයින්ට හොඳ ඉගෙනුම් ද්‍රව්‍ය සහ එතරම් හොඳ නොවන ඒවා අතර වෙනස හඳුනා ගැනීම පහසු නොවීය. නමුත් දැන් බොහෝ “ප්‍රවීණයන්” තොරතුරු එක් කිරීමට පටන් ගත් විට, හොඳ ද්‍රව්‍ය සොයා ගැනීම සහ උගුලකට හසු නොවී සිටීම වඩාත් අපහසු වේ.

වර්තමානයේ බොහෝ මාළු අල්ලන අය ඔවුන්ගේ දැල් සමඟ ඔබ එනතුරු බලා සිටී.

ඔබේ මුදල් පරිත්‍යාග කිරීමට තරම් ඔබ කාරුණික නම්, බොහෝ විට වඩා හොඳ අදහසක් වනුයේ ඔවුන්ට කොටු වී ඔබේ මුදල් සහ ඔබේ වටිනා කාලය නාස්ති කරනවා වෙනුවට, ඔවුන්ගේ පේපෑල් ගිණුම ඉල්ලා සිටිමින් ඔවුන්ට මුදල් එවීමයි.

විශ්වාසදායක මූලාශ්‍රවලින් ඉගෙන ගන්න!

දැනටමත් නිවැරදි ප්‍රභවයන්ගෙන් ඉගෙනීම කර, සාර්ථකවු, එය පෙන්විය හැකි පුද්ගලයින්ගෙන් විමසන්න.

… ඔව්, හොඳ තේරීම් කරන්න.

අපි දැන් කොතැනක සිටියත්, එයට හේතුව ඔබ සහ මම, අප කලින් කළ තේරීම් නිසාය.

මේ සියල්ල කියවීමෙන් පසු ඔබ කරන්නේ කුමක්ද? අපගේ ෆෝරමයේ (https://chessmood.com/forum/main-channel/new-article-dont-be-a-fish) ඔබගේ අදහස්බෙදා ගැනීමට ඉදිරියට එන්න.

කර්තෘ ගැන

ආර්මේනියානු චෙස් ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් ඇවෙටික් ග්‍රිගෝරියන් www.chessmood.com චෙස්මූඩ් හි නිර්මාතෘ සහ ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී වේ. වයස අවුරුදු 19 දී ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් වූ ඔහු 2010 දී ආර්මේනියාවේ චෙස් ශූරයා බවට පත් විය. 10 වඩා වැඩි GM සහ IM චෙස් ක්‍රීඩකයින්ගේ පුහුණුකරු මෙන්ම 2017 තායිලන්ත ජාතික චෙස් කණ්ඩායමේ පුහුණුකරුද විය.

මුල් ලිපිය https://chessmood.com/blog/do-not-be-a-fish

මාළු අල්ලන්නන්ගේ දැලේ නොපැටලීමට https://chessmood.com/

Special Thank

Globalchess.lk team highly appreciates the fast and positive response of GM Avetik Grigoryan for the request of Global Chess Kids Pvt Ltd. This is the third motivational article translated for the chess players who use Sinhala as the communication language. We are thankful GM Avetik for joining to open a new chapter for Sri Lanka Chess community.